Twój koszyk (0)
Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (zwane dalej „OWS”) określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów, których sprzedawcą jest ITAN spółka z o.o. z siedzibą we Włocławku, ul. Duninowska 4, NIP PL8883060512.
§1 DEFINICJE
Użyte w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży określenia oznaczają:
- OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży, określające zasady, na jakich Sprzedający oferuje do sprzedaży Towary.
- Sprzedawca – ITAN spółka z o.o. z siedzibą we Włocławku, ul. Duninowska 4.
- Kupujący – Przedsiębiorca, który dokonuje zakupu Towaru od Sprzedawcy.
- Przedsiębiorca – podmiot, który prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zawierający Umowę ze Sprzedawcą i/lub zawierający Umowę w ramach ww. działalności oraz rolnik (rejestrowy lub nierejestrowy), prowadzący gospodarstwo rolne lub inną działalność zarobkową związaną z rolnictwem, uprawą roślin lub hodowlą.
- Strony – Kupujący i Sprzedawca.
- Termin płatności – dzień, w którym należność za Towar staje się wymagalna.
- Towar – grupy produktowe zgodne z zamówieniem.
- Umowa – umowa sprzedaży, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się za wynagrodzeniem przenieść na Kupującego własność Towarów. Przez umowę rozumie się: umowę pisemną lub zamówienie złożone na stronie solitan.pl potwierdzone przez Sprzedawcę fakturą proforma lub fakturą dokumentującą dostawę wystawioną przez Sprzedającego i dostarczoną Kupującemu w formie elektronicznej.
§2 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- OWS stanowią integralną część Umów zawieranych przez Sprzedawcę i dotyczą wszystkich zakupów Towaru oraz ich dostawy Kupującemu przez Sprzedawcę.
- OWS są dostępne dla Kupującego przed zawarciem Umowy w formie pisemnej w siedzibie Sprzedawcy, jak również na stronie: solitan.pl
- Postanowienia OWS obowiązują w odniesieniu do wszystkich Umów sprzedaży Towarów zawieranych ze Sprzedawcą. W przypadku rozbieżności wynikających z Umów i OWS, rozstrzygające są postanowienia Umów łączących Sprzedającego z Kupującym.
- OWS wiążą Kupującego z chwilą zawarcia Umowy.
- Wszelkie zmiany Umowy odnośnie do ilości/rodzaju zamówionego Towaru wymagają pisemnego uzgodnienia, pod rygorem nieważności.
- Sprzedawca nie odpowiada za jakiekolwiek błędy popełnione przez Kupującego w Umowach lub aneksach do Umów.
- Sprzedawca może wstrzymać się z realizacją sprzedaży lub rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku powzięcia wątpliwości odnośnie do prawdziwości danych zawartych w Umowie lub kondycji finansowej Kupującego.
- Informacje zamieszczone na stronie internetowej Sprzedawcy, katalogach, broszurach, ulotkach, reklamach i innych publikacjach – nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, nawet jeśli opatrzone zostały ceną.
- Kupujący upoważnia pisemnie do składania zamówień i innych oświadczeń woli związanych z realizacją Umowy przeyłając listę tych osób drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy biuro@solitan.pl. Aktualizacja lub zmiana osób uprawnionych należy do Kupującego i powinna odbywać się wyłącznie w formie pisemnego powiadomienia wysłanego na adres e-mail Sprzedawcy lub listem poleconym. Brak zawiadomień o liście osób upoważnionych do składania zamówień i innych oświadczeń woli związanych z realizacją Umowy wyklucza jakiekolwiek negatywne konsekwencje dla Sprzedawcy, które mogą być spowodowane przez osobę działającą w imieniu Kupującego bez odpowiedniego umocowania, a do czasu przedstawienia stosownych umocowań przyjmuje się, że osoba podpisana na podstawie zamówienia Kupującego posiada wszelkie pełnomocnictwa do ich wykonywania ze skutkiem na rzecz Kupującego.
§3 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Umowa (w § 4 dalej „ZAMÓWIENIE”) należy złożyć w formie pisemnej, drogą elektroniczną na adres e-mail biuro@solitan.pl, bądź też za pośrednictwem aplikacji na stronie www.solitan.pl. Zamówienie powinno w szczególności określać dokładną nazwę i adres Kupującego, asortyment, ilość zamawianego towaru, przewidywany termin i miejsce dostawy, uzgodnioną ze Sprzedającym formę i termin płatności oraz powinno być złożone przez osobę upoważnioną do składania zamówień w imieniu Kupującego.
- Pisemne potwierdzenie Zamówienia, w tym wysłane w formie elektronicznej, oznacza, że Sprzedawca otrzymał Zamówienie i przyjął je do realizacji. Wyklucza się domniemanie milczącego przyjęcia Zamówienia.
- Wszelkie uzgodnienia handlowe pomiędzy Stronami dotyczące sprzedaży Towarów, , są wiążące jeżeli znajdą pisemne potwierdzenie w Zamówieniu i/lub w Potwierdzeniu Zamówienia lub w korespondencji e-mail w domenie solitan.pl.
- Zamówienia należy składać w dni robocze w godzinach 8.00-16.00, albo w korespondencji e-mail w domenie solitan.pl.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędy popełnione przez Kupującego w Zamówieniu
- Sprzedający może wstrzymać sprzedaż lub zawiadomić o odstąpieniu od umowy także w przypadku zamówień przyjętych w przypadku wątpliwości co do prawdziwości danych zawartych w Zamówieniu lub powzięcia informacji o złej sytuacji finansowej Kupującego.
- Anulowanie Zamówienia przez Kupującego jest dopuszczalne tylko, za zgodą Sprzedającego, i na uzgodnionych ze Sprzedającym warunkach. Sprzedający zastrzega sobie prawo do obciążenia Kupującego faktycznie poniesionymi kosztami do momentu odwołania.
- Sprzedający poinformuje Kupującego o wszelkich opóźnieniach, w tym przerwach w działalności, jeżeli miałoby to wpływ na realizację Zamówień.
§4 SIŁA WYŻSZA
- Jeżeli wskutek okoliczności będących poza kontrolą Sprzedawcy – (Siła Wyższa), której przykładem jest: pożar, wojna, decyzja rządu, strajk, powstanie lub zamieszki, ograniczenia energetyczne, załamanie lub wahania cen Towarów, utrudnienia w transporcie, epidemia, stan wyjątkowy, możliwości Sprzedawcy w zakresie realizacji dostawy lub możliwości Kupującego w zakresie odbioru dostawy zostaną utrudnione, Sprzedawca ma prawo – wedle własnego wyboru – do rozwiązania Umowy lub jej realizacji w pierwszym możliwym terminie.
- Za okoliczności równorzędne z działaniem Siły Wyższej Strony uznają zdarzenia mogące wystąpić w przedsiębiorstwie Sprzedającego, takie jak poważne awarie maszyn i urządzeń, przerwy w dostawach Towarów oraz temu podobne zdarzenia o charakterze technicznym, niezależne i nieprzewidywalne przez Sprzedawcę, z wyłączeniem zdarzeń technicznych dotyczących procesu dostawy.
- Kupującemu nie przysługuje żadne roszczenie o naprawienie szkody wynikłej z tytułu niewykonania lub nieterminowego wykonania Umowy.
- Każda ze Stron zobowiązana jest do niezwłocznego powiadomienia drugiej Strony o zaistnieniu Siły Wyższej.
§5 TERMIN DOSTAWY
- Zamówione Towary zostaną dostarczone przez Sprzedawcę na adres wskazany przez Kupującego.
- Sprzedawca nie odpowiada za żadne straty, szkody lub koszty (pośrednie lub bezpośrednie) wynikające z roszczeń Kupującego z tytułu błędów w dostawie lub jej opóźnień, powstałe w trakcie transportu lub spowodowane działaniem operatora logistycznego, przewoźnika lub spedytora.
- Terminy dostaw określone w Umowie oznaczają termin dostarczenia Towaru na wskazany w niej adres dostawy.
- Na czas otrzymania zamówionego Towaru składa się: czas realizacji Umowy przez Sprzedającego (kompletowanie, obsługa płatności, wystawienie dokumentu sprzedaży, pakowanie i nadanie przesyłki) oraz bezpośredni czas dostawy zależny od od doręczenia .
- W przypadku opóźnienia w dostawie Towaru Sprzedający poinformuje o tym Kupującego mailowo lub telefonicznie, wskazując prawdopodobny termin doręczenia. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że termin realizacji Umowy w zadeklarowanym terminie jest uzależniony w szczególności od dostępności Towaru, procesu produkcji i czasu oczekiwania Sprzedającego na Towar.
- Terminy dostawy wynikające z uzgodnień między Stronami, mogą ulec zmianie w przypadku zdarzeń, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, lub które nie wynikają z zawinionego działania Sprzedawcy. W takich okolicznościach Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie Towarów.
- W przypadku zagrożenia dotrzymania terminu dostawy, o którym Sprzedawca ma wiedzę, Sprzedawca zawiadomi niezwłocznie Kupującego (fax, e-mail, telefon) ze wskazaniem przewidywanego czasu trwania opóźnienia i przyczynie jego powstania, chyba że przyczyną powstania opóźnień w dostawie jest Siła Wyższa w rozumieniu § 3 OWS.
§6 ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA BRAKI ILOŚCIOWE I WADY UKRYTE TOWARÓW
- Kupujący ma obowiązek niezwłocznie po otrzymaniu Towaru dokonać sprawdzenia zgodności dostarczonego Towaru z Umową. Zobowiązany jest sprawdzić w szczególności: stan przesyłki, oraz jakość, ilość i asortyment dostarczonego Towaru, a także niezwłocznie zgłosić przewoźnikowi oraz Sprzedawcy zastrzeżenia w tym zakresie sporządzając stosowny protokół niezgodności. Sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenia Towaru, powstałe w trakcie transportu.
- Ceny dostawy Towaru uzależnione są od wybranej przez Kupującego metody doręczenia:
- dla doręczeń krajowych
- dla doręczeń zagranicznych
oraz od łącznej wagi Towarów. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru sposobu dostawy, odpowiadającego rodzajowi przesyłki, jej wadze oraz jej gabarytom.
- Koszty transportu zależne są od wagi i rozmiaru (gabaryt) oraz miejsca doręczenia towaru.
Wysokość kosztów transportu określana jest indywidualnie i prezentowana w fakturze proforma, która przed dostawą wysyłana jest do informacji Kupującego. - Dostawę zamówionego Towaru uważa się za wykonaną w momencie odbioru Towaru przez Kupującego.
- Jeżeli Kupujący po sprawdzeniu dostarczonego Towaru stwierdzi ilościowe lub jakościowe niezgodności z Umową, dokonuje na dokumencie dostawy pisemnej adnotacji i niezwłocznie informuje Sprzedawcę o zaistniałej sytuacji w celu ustalenia dalszego toku postępowania.
- Reklamacje Towarów należy kierować drogą mailową na adres: logistyka@solitan.pl
- Jeżeli Kupujący opóźni się z odbiorem dostawy lub w przypadku nie przyjęcia Towaru przez Kupującego, w braku
§7 WARUNKI PŁATNOŚCI
- Cena sprzedaży zawiera koszty transportu/frachtu Paneli oraz koszty związane z wprowadzeniem produktów w opakowaniach na rynek i gospodarowaniem odpadami (BDO).
- Do chwili zapłaty całej ceny za Towar pozostaje on własnością Sprzedawcy. Własność Towaru przechodzi na Kupującego z chwilą zapłaty całej ceny.
- Termin płatności winien wynikać z treści faktury lub Umowy.
- Do cen netto zostanie doliczony podatek od towarów i usług w obowiązującej stawce.
- Za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania wpłaty ceny sprzedaży za Towar na rachunku bankowym Sprzedawcy, wskazanym na fakturze.
- W przypadku nieuregulowania płatności przez Kupującego w wyznaczonym terminie, Sprzedawca jest uprawniony do naliczenia odsetek ustawowych za każdy dzień opóźnienia w płatności w wysokości odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych.
- Jeżeli Strony nie postanowią inaczej, w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, zapłata za zamówiony Towar realizowana jest bez potrąceń i kompensat roszczeń wzajemnych.
- Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania płatności za Towar w ustalonym terminie.
§8 WYSTAWIANIE I DORĘCZANIE FAKTUR
- O ile w Umowie nie wskazano inaczej, faktury będą dostarczane wraz z Towarem i przekazywane Kupującemu w dniu dostawy drogą e-mail na wskazany przez Kupującego adres mailowy.
- Akceptując niniejsze OWS Kupujący wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie przez Sprzedawcę faktur, faktur korygujących i duplikatów tych dokumentów w formie elektronicznej na wskazany przez Kupującego w Umowie adres mailowy. Jednocześnie, Kupujący oświadcza, że zapewnia bieżący odbiór dokumentów elektronicznych pod podanym przez siebie adresem e-mail.
§9 BEZPIECZEŃSTWO ZWIĄZANE Z UŻYTKOWANIEM TOWARÓW
- Jakość Towaru określona jest parametrami wskazanymi w treści specyfikacji technicznej załączonej do Umowy. Sprzedawca nie udziela żadnego innego zapewnienia co do właściwości Towaru, w tym przydatności do konkretnego zastosowania.
- Kupujący oświadcza, że znane są mu właściwości, cechy i potencjalne funkcjonalności Towarów.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki użycia Towarów, za obrażenia cielesne, śmierć, szkody materialne, wynikłe lub związane z niewłaściwym użytkowaniem Towarów. Kupujący zwalnia Sprzedawcę z wszelkiej odpowiedzialności, jeżeli jakiekolwiek działanie czy zaniechanie Kupującego, stanowiące w szczególności naruszenie obowiązków wynikających w szczególności z niniejszych OWS, przepisów prawa, byłoby powodem skierowania przez osoby trzecie jakichkolwiek roszczeń względem Sprzedającego. Kupujący zobowiązuje się względem Sprzedającego do zwrotu wszelkich wypłaconych przez Sprzedającego należności w związku z zaspokojeniem roszczeń takich osób trzecich. Do należności podlegających zwrotowi zalicza się w szczególności wypłacone odszkodowania, zadośćuczynienia, koszty sporów sądowych oraz koszty obsługi prawnej.
- Wszelkie koszty związane z utratą Towarów lub pogorszeniem jego jakości powstałe z przyczyn niezależnych od Sprzedającego obciążają Kupującego.
§10 REKLAMACJE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Sprzedawca gwarantuje wymaganą jakość, kompletność oraz pełną zgodność Towarów w zakresie określonym w Umowie oraz, że dostarczony przedmiot świadczenia lub jego część jest nowy, wolny od wad prawnych i fizycznych.
- Wszelkie roszczenia z tytułu rękojmi za wady Towaru, mające podstawę w Kodeksie Cywilnym oraz innych ustawach, Strony wyłączają.
- Sprzedawca w ciągu 30 (trzydziestu) dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego ustosunkuje się do reklamacji Kupującego i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
- Nie będą uwzględniane reklamacje dotyczące braków ilościowych Towarów, stwierdzone przez Kupującego bez udziału przewoźnika, po przyjęciu dostawy.
§11 POUFNOŚĆ
- Strony zobowiązują się do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji poufnych, o których dowiedzą się lub które zostaną przekazane w trakcie współpracy. Obowiązek powyższy pozostaje w mocy zarówno w trakcie obowiązywania Umowy i jej realizacji, jak i po jej wykonaniu. Przez informację poufną rozumie się każdą informację o takim charakterze (lub uważaną za taką), której ujawnienie osobom trzecim może wyrządzić szkodę stronie niezależnie od zawodowego, handlowego lub innego charakteru tej informacji. Informacją poufną jest w szczególności informacja dotycząca wysokości obrotów między Stronami. Ujawnienie informacji poufnej może nastąpić, jeżeli obowiązek jej ujawnienia wynika z przepisów prawa, w trybie i zakresie określonym tymi przepisami.
- Kupujący nie może, bez zgody Sprzedawcy, przekazywać wiedzy i informacji uzyskanych w wyniku kontaktów handlowych ze Sprzedawcą osobom trzecim w sprawach objętych tajemnicą handlową.
§12 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Dbając o najwyższą jakość świadczonych usług, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04) (dalej jako „RODO”) informujemy, że:
Administratorem Danych Osobowych jest: ITAN spółka z o.o. z siedzibą we Włocławku. - W sprawie warunków i zasad przetwarzania danych osobowych, należy kontaktować się pod adresem 87-800 Włocławek, ul. Duninowska 4.
- Dane osobowe będą przetwarzane dla celów:
- wykonania Umów sprzedaży, lub podjęcia działań niezbędnych do zawarcia umowy np. kontakt telefoniczny lub mailowy w celu przesłania oferty, ustalenia terminu wykonania usługi, odwołania lub zmiany terminu wykonania usługi, doręczenia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
- marketingu Produktów i usług oferowanych przez Administratora. Ddane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celach marketingowych – odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
- wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, w tym:
- wystawianie i przechowywanie faktur i dokumentów księgowych,
- rozpatrywanie reklamacji i zwrotów w terminie i formie określonych w przepisach (art. 6 ust. 1 c RODO);
- realizacji uzasadnionego interesu Administratora w przypadku konieczności dochodzenia roszczeń na skutek niewykonania umowy przez Kupującego oraz wykazania obowiązków informacyjnych (art. 6 ust.1 lit. f RODO);
- Dane osobowe przetwarzane w celu wykonania Umowy są przez Administratora przetwarzane przez czas potrzebny do realizacji tych Umów; w przypadku przymusowego dochodzenia roszczeń – przez czas trwania postępowań, aż do ich prawomocnego zakończenia; w przypadku przechowywania danych w celu wykazania ciążących na Administratorze obowiązków informacyjnych do czasu wygaśnięcia odpowiedzialności Administratora przewidzianych za ich niewykonanie; natomiast, w zakresie, w jakim obowiązek przetwarzania danych osobowych nakładają na Administratora przepisy ustawy o rachunkowości oraz ustaw podatkowych – przez czas istnienia tego obowiązku, dane osobowe, które przetwarzane są na podstawie zgody w celach marketingowych będą przetwarzane przez Administratora do czasu odpowiednio: zgłoszenia żądania do ich usunięcia lub odwołania udzielonej zgody.
- Dane nie podlegają profilowaniu.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom dla celów marketingowych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Umowie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości jej realizacji przez Sprzedawcę.
- Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem, zgodnie z wytycznymi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
§12 ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
- Strony będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonaniem Umów objętych niniejszymi warunkami.
- W przypadku niemożności polubownego załatwienia sprawy właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedawcy, lub zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
§12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych postanowieniami OWS mają zastosowanie odpowiednie przepisy polskiego Kodeksu Cywilnego i innych ustaw.
- Stwierdzenie nieważności pojedynczych postanowień nie ma wpływu na ważność pozostałych postanowień OWS.
- Postanowienia Umowy lub OWS nieważne lub nieskuteczne, zostaną zastąpione, na mocy niniejszych OWS, postanowieniami ważnymi w świetle prawa i w pełni skutecznymi, które wywołują skutki prawne zapewniające możliwie zbliżone do pierwotnych korzyści gospodarcze dla każdej ze Stron.
- Teksty Umowy i OWS w języku polskim są wersją oryginalną. W przypadku stosowania OWS w wersji obcojęzycznej wszelkie niejasności będą rozstrzygane na podstawie wersji polskiej.
- Prawem właściwym dla OWS i Umów jest prawo polskie, zgodnie z którym powinny być interpretowane.
- Strony w związku z realizacją postanowień niniejszych OWS i Umów będą się kontaktować za pośrednictwem osób, pod adresami poczty elektronicznej i numerami telefonów, wskazanych w treści Umów.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w OWS, uchylenia OWS oraz wydania nowych ogólnych warunków – w każdym czasie oraz według swego uznania. Działania, o których mowa w zdaniu poprzednim, mogą zostać podjęte w szczególności z uwagi na zmianę zakresu świadczonych usług, rodzaju i specyfiki sprzedawanego Towaru, zmianę organizacji i kosztów działalności, zmiany zachodzące na rynku branżowym, zmiany obowiązujących przepisów itp.
- Kupujący nie może przenieść całości ani części praw i/lub obowiązków wynikających z Umowy na osobę trzecią bez uprzedniej zgody Sprzedawcy, wyrażonej pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
- OWS wchodzą w życie z dniem 10.06.2024
- Sprzedawca zastrzega możliwość zmiany OWS, z wyprzedzeniem 30 dniowym, przy czym do zamówień przyjętych przed rozpoczeciem obowiązywania nowych OWS, zastosowanie mają warunki dotychczasowe.
- OWS publikowane są na stronie internetowej www.solitan.pl